READING

Fast forward

Fast forward

Sunt 35 de grade în aer și 56 la nivelul asfaltului, în Austria, potrivit măsurătorii tehnicienilor Pirelli. Informație utilă în contextul în care chiar acum se dă startul celei de-a noua curse de Formula 1 din sezon. Suntem în 30 iunie, iar la jumătatea întrecerii, se rectifică: 58,7 grade.
Mi-e și cald, mi-e și somn. „Lasă, că ai timp să adormi la cursele viitoare”, îmi spune cineva, în timp ce-i povestesc cu încântare cum într-o eră V6 turbo, dominată de Mercedes de câțiva ani, în stadiul de acum, când fanii se plâng că este prea puțin racing adevărat, „cum era înainte”, Charles Leclerc (21 de ani) și Max Verstappen (21 de ani), revelațiile sezonului actual de Formula 1, fac istorie, chiar sub privirea mea obosită.
Leclerc, unul dintre cei mai buni debutanți ai F1, din ultimii 20 de ani este al doilea cel mai tânăr pilot cooptat de Ferrari vreodată (și eu țin cu el), în timp ce Verstappen concurează pentru Red Bull Racing.
Câștigătorul? Pare dificil de intuit. Asta pentru că, din postura de pilot, este greu să ieși pe primul loc atunci când ai Mercedes pe pistă. Inițial, Verstappen pornește dezastruos, iar la virajul 3 se situează în poziția a 8-a. În tot acest timp, Leclerc reușește să se mențină pe primul loc, până la turul 69. Tot acum, Verstappen, apărut din „neant”, îl închide în viraj pe Leclerc și preia conducerea, dând dovadă de „racing dur”, după cum își definește el manevra. O mutare dificilă atât pentru public, cât și pentru stewarzi, care anunță rezultatele oficiale trei ore mai târziu de la finalizarea competiției.  Verstappen explică cum „dacă nu avem voie să facem acest lucru, mai bine stăm frumos acasa…Dacă astfel de lucruri nu sunt acceptate în curse, ce rost mai are să fim în F1?”. În timp ce, Leclerc recunoaște că, în opinia sa, a doua depășire nu a fost efectuată corect, însă, până la urmă s-ar fi ajuns la același rezultat la final. „Doar că nu așa se face o depășire”, a punctat el, în timp ce FIA-a îl consideră un incident de cursă și nu îl depunctează  pe Verstappen. Este prima victorie obținută de Red Bull Racing în acest sezon și primul succes pentru un motor Honda, după 13 ani.
Și, chiar dacă nu mi-a fost ușor să-l văd învins de Verstappen, un lucru este clar: Leclerc e cât pe ce să se scoată victorios. Bine, adevărul este că nu-i dau suficient credit lui Verstappen, care îl merită, pe deplin. El a condus excelent. S-a transformat, brusc, în antidotul „plictiselii” după care fanii F1 râvenesc de atâta vreme.


I am a story teller. A fast one. My job is my playground and I love making puzzles from each story that my clients have. I have a solid background as economic journalist, and I worked for business media institutes in Romania such as Bursa, Business Cover, Forbes, Adevărul, Capital and also New Money. I am equally a reader and a traveler and I get inspiration from all the things I find on the way. (& you can find me on http://redteapr.com)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

INSTAGRAM
KNOW ME BETTER